2016. június 5., vasárnap

Vélemények a faluról



Vélemények, emlékek, kötődések


(a régi és az új honlap oldalainak reakcióiból, a hajdani iwiw levelesládájából, a falu facebook-oldaláról, messenger-üzeneteiből)






2024


Már majdnem 7 éves voltam. 😉 Igaziból egy Bp-től 300 km re fekvő kis falu parasztgyereke.
Ott mindennap felbicajoztam vagy sétáltam a nagyrétre. Lefeküdtem a csúcson a gyepre, az egek felé, s álmodtam egy nagyot. Egy pici falu hegytetején. És nulla eséllyel álmodoztam erről.

Mikor már Budapest környékén bontogattam szárnyaim, a Tabán még mindig csak egy álom volt.
Az a biboldók pályája volt. Majd csoda történt. 12 éven át mi voltunk a házigazda, főzenekar ott.
A Tabánban. Én, az ismeretlen, zempléni falucska álmodozó kis hülyegyereke. 
😄
Mindig mesélgettem ott, hogy én bizony ez leszek. Kiröhögtek falutársaim, és este 6-9-ig rúgtuk a bőrt nagypályán. Egy kva távoli faluban. De végül győztem.
Én lettem a nagy sztár a Tabánban 12 éven keresztül. Soha nem hittem ebben, de az élethez kell szerencse.
(Viszont ejj, de rúgnám még a bőrt német testvéreimmel ott most is)

Mindig-mindig meglepődnek, h. megismerem őket. De az ember soha nem felejtheti el, hogy honnan indult. Nekem az álmaim ott fogantak. Ami megvalósult, annak gyökerei ott élnek ma is.
És talán - nemzetközi sikereim ellenére is - minden sikerem az ottani focizásra, a Zemplénre vezethetők vissza. (Jó lenne, ha gondolataim vki rögzítené az utókornak, mert én nem fogok könyvet írni magamról.)
Mindenesetre Károlyfalva (Carlsdorf - BP Tabán 1:0)
😜

Magasvári Viktor (fb bejegyzés)




De szerettem azt a nyári konyhát, mikor gyerekkoromban ott nyaraltam!
A rakott masinát, a stelázsin álló edényeket, élelmiszert, a hatalmas asztalt a lócával az ablak alatt. Magda néni főztjét, Imre bátya traktorját, mert fel lehetett bele mászni, és a csűr, udvar kalandjait Lacival és Imivel!!!❤😍🥰
Bodnárné Stefán Mária Sárospatak (fb hozzászólás)



Kedves Károlyfalva, nem azért osztom meg a képeket, mert kérkednék vele, hanem nagyon-nagyon nagy tiszteletben tartom az ott lakott embereket. Áldom az Istent, hogy összehozott az ottani papokkal. Burger, Jaskó, Rák atyákkal nagyon szép emlékeim vannak. Sokat jártam Károlyfalván, mindig jóérzéssel tértem haza. Kívánok további szép napot, Isten áldásával!
György atyától kaptam emlékbe egy almafát, csak sajnos pusztuló félben van, mint én. Ezt még el kellett  mondanom.
Kovács Albert Tiszalúc (fb üzenet)



Emlékképeim szösszeneteiben ... látom azokat a néniket, akikkel én találkoztam az 1960-as években a károlyfalvi régi öreg házak előtt, sétálva a régi meszeltköves járdán, belélegezve a hegyek ölelte falu minden illatát. Érezvén gyermeki tudatlansággal, hogy apai eleim nyomdokaiban járok.🙂
Lauber Emília Győrszentiván (fb hozzászólás)

2023


Megható, örömteli látni a régi fotókat eleinkről a rokonokról, a "régi" faluról, a házakról. Gyerekkorom emlékei között, a hegyek ölelte nyugodt, virág illatú utca, a kedves öreg nénik, akik "Dicsértessék a Jézus Krisztus!"-sal köszöntöttek bennünket.
A templom, ahol apai eleim és apukám imádkozott, a tejcsarnok, ahova én is vihettem a tejet, segítve Kati néninek, akik nagyszüleim házát vették meg ... és a sok-sok vidám nap Magdus néniéknél, Jóska bácsiéknál.
Lauber Emília Győrszentiván (fb hozzászólás)

Károlyfalván voltunk majdnem 20 éve családi nyaraláson :) gyönyörű hely. 
A Megyer-hegyi tengerszemet is meglátogattuk.
Nagy Ráhel Bp. (fb hozzászólás)


Károlyfalvát leginkább édesapám vadászi köréből ismertem. Édesapám, Urbán József vasutas volt, de szenvedélyes vadász. Ő alapitotta 1949-ben a máig is létező "Spartacus Vadásztársaságot". 
Szüleim által ismertem pár károlyfalvi családot: Hochváth István, Szabadosi János és Rendes Mártonékat, akikre mai napig is tisztelettel emlékezek.
Régi szép idők voltak. Tiszteletteljes üdvözletem az említettek utódjainak és Károlyfalva lelkes, szorgos lakosainak.
Urbán János Sátoraljaújhely (fb üzenet)


2022



Károlyfalva nagyon szép település, csodálatos hegyekkel körül ölelve.❤️
Jurcsisin Zsuzsa Miskolc (fb hozzászólás)



Ma Károlyfalván jártam, meglátogatni betegségéből gyógyuló gyermekkori országos barátomat Burger Öcsit! Javulgat, a falu is szépül, szép nap volt!
Brogli Csaby Bp. (fb-bejegyzés)




Nagyon rendezett, tiszta, élhető település!
Godó István Miskolc (fb-komment)








Gyerekkorunkban voltunk többször Károlyfalván rokonoknál, imádtam ott lenni Kisgátiné Gugocsi Erzsi néninél. Pisti ✝️ (Kisgáti) vitt minket az autójával, ide-oda. Erzsi nénje (így szólítottam mindig) gyerekeit is nagyon szeretem, Katit, Évikét és Pistit.
Szerepi Rományi Piros (fb üzenet)


2021


Itt voltunk pár alkalommal, nagyon szép emlék
Bálint Imre Kecskemét (fb hozzászólás)
Szép rendezett falu, gyerekként itt nőttem föl
Z. Szabó Györgyi (facebook-komment)








A károlyfalvi plébánosnál kóstoltam a világ legjobb szilvóriumát. A hatvanas években, legkésőbb 66-ban lehetett. A plébános nevére csak 
halványan emlékszem, Hofmann. Baráti társasággal kirándultunk, egyik barátunk ismerte a plébános urat, őrajta keresztül meghívott, hogy térjünk be hozzá.
Medgyesi György 
(komment a Magyarország régi képeken fb csoportban)








Az a kicsiny falu tápláló közeg volt, és a szívemben a legszebb helyet foglalja el!
Stumpf Gabriella (facebook-komment)








2020




Károlyfalva nagyon szép kis falucska
Kolos Kelemen (komment a Magyarország régi képeken fb csoportban)












Elmesélem egy élményemet Károlyfalvával kapcsolatban: egyszer a falu határában bicajoztam, mikor felfedeztem egy keresztet, a felirata valahogy így szólt: A háborús fogságból szabadulásért, és a szülőföldre visszatérésért hálából állítatta xy, nagyon megható volt
Kiss István 
(komment a Magyarország régi képeken fb csoportban)






Az ország talán legszebb tája
Jakab László 
(komment a Magyarország régi képeken fb csoportban)












A falu valamikor zárt közösséget alkotott, ma már ez másként van! Hiresek voltak a bálok, lakodalmak és a búcsú! Kácsárdról gyalog jártunk le a faluba! Amikor megalakult a tsz, a nyomor még jobban összekovácsolta az embereket, de tisztelték egymást, a munkát vidáman végezték a szőlőhegyen. Akkor hallottam utoljára igazi népdalokat, miközben szüreteltünk!
Márton Józsefné Kácsárd (facebook üzenet)







Tudjátok hol van Károlyfalva? Ott ahol Károlyt megették falva! Valamikor ott volt iskolaigazgató a nagybátyám, Takács Mihály. Hordóskútra jártunk kirándulni Végardóról!
Varga Miklós (facebook-komment)








... de mennyire jó is volt a frissen mázolt konyha illata, imádtam! A szalmazsák amikor frissen megtömték, hát maga volt a gyógybetét! De szerettem! A hajnal is csodálatos volt, kelt a nap, a kondás végig vonult a disznókkal, imádtam azt a látványt! Szerettem korán felkelni, és azóta is nagyon szeretem a hajnalt, csodás madárdallamok elköszönnek az éjszakától! Ilyenkor szeretek festeni is! Csodálatos volt abban a kicsiny faluban!
Stumpf Gabriella (facebook-komment)




Nemrég jártam itt (március 12.) Nagyon szép tiszta falu. Csak kicsit el van néptelenedve. Nincs állandó bolt (kocsma), de nagyon szép a temploma. Még megvannak a régi tornácos házak, a közeli borospincék.
Szilágyi Endre (fb komment)






2018


Kb. 50 évvel ezelőtt jártam arra, amikor nagyinál nyaraltam szűnidöben, gombázni, és gyógynövényeket szedni. Igen szép emlékeim vannak abból az időből!!!
Andrej Kovács (facebook-komment)




2016



Nagyszüleim itt éltek.Talán egyszer én is visszatérek.
Váradi Sándorné (facebook üzenet)




Életem legszebb évei kötődnek ide
Huszágné Bodnár Mária (facebook-bejegyzés)








2014


Szülőföldem! Itt éltem 21 éves koromig! Ide kötnek a gyökereim, és ha meghalok ez a föld legyen a szemfedőm!
Stumpf Gabriella, Tiszaszentimre (facebook-bejegyzés) 






Születésemtől hat éves koromig ott éltem. Gyökereim onnét erednek....
Klepács Katalin, Ózd (Balla Károly unokája) ( facebook-bejegyzés) 









Odajárok inni!        
Bodnár István, Sátoraljaújhely ( facebook-bejegyzés) 








Szerettem odajárni a családommal, nagyon szép hely volt már akkoriban is. Még gyerek voltam, pontosan hogy mikor volt, nem emlékszek rá, de arra igen: Magasvári Anti bácsinál volt nevelőszülőknel a bátyám, ők nevelték fel Raki Lacit. Sokat jártunk oda disznót vágni és meg sok minden... Én meg 5 éves voltam, és egészen 10-15 éves koromig longi mama csak Ildinek hívott, így ott is Ildiként ismertek Igaz már a memoriam nem a régi, de sok emlékem van még róla, emlékszem Mancika nénire, anyu sógornőjére is. Nagyon sok jó dolog törtent velem Károlyfalván, sokat nyaraltam ott. Ahogy akkor hívták az állami gondozottakat, lelencnek, az a hely a paradicsom volt egy ilyen gyereknek!
Még annyit: a nevelőszüleim Varga Lajosne Magasvari Margit és Varga Lajos - édesapám és édesanyám, mert ők neveltek fel, és büszke vagyok rá, hogy egy olyan családhoz kerültem, akik igazan szerettek!

Raki Ili Ózd (facebook-bejegyzés)  


A 70-es évek elején sokáig laktam Károlyfalván, szép emlékek maradtak meg. Nagyon nagy szeretettel gondolok az ott tartózkodásom ideje alatt megismert emberekre. Különösen Burger Györgynére Anikóra és családjára. Több hónapig tartózkodtam ott, az akkori postán mint helyettes dolgoztam. Emlékszem azokra az estékre, mikor tollfosztásra mentünk egy családhoz, milyen meghitt és befogadó kis közösség volt. És arra az öreg nénire, a drága Kati nénire /Frei Mártonné/ akinél laktam a sarkon az állomás felé. Nagyon kedvesek és barátságosak voltak a károlyfalvai emberek. Köszönöm hogy feleleveníthettük a régi emlékeket.
Vass Jánosné sz. Kiss Mária Magdolna, Miskolc, 2014


2013


Nagyon szeretem ezt a kis falut, mert gyönyörű helyen van, és több ősöm" is innen származik! déd- és nagyszülőm is sőt édesanyám is itt született! Czábóckiak :))
Lekner László Busó, Miskolc, bejegyzés a falu facebook-oldalán








Én meg csak beleszerettem... Ez az a hely és közösség ahova érdemes beilleszkedni...!!!  Remélem befogad egy új szívet is...meg a három gyermekemét is... Már tíz éves múltra tettünk szert...  Köszönöm hogy eddig is elfogadtak mint új "honfoglalót"....  Szeretem nagyon ezt a vidéket :-) Gyönyörűbbnél gyönyörűbb a környéke is...
Szalontai Eszter Erzsébet bejegyzés a falu facebook-oldalán






Imádott Szülőföldem! Brogli dédnagymamám! Brogli Erzsébetnek hívták. Nagyon régen meghalt. Czábóczki Józsefné volt. /1935/ körül. Én ott születtem Kácsárdon. Sokat ismertem a Faluból. Szünidőben repültünk ki Miskolcról nagyikámhoz. Ott más a levegő! Leggyönyörűbb hely a világon! Gyönyörű szép álom volt Nagyikámhoz visszajárni!
Kozma Lujzi, Miskolc, bejegyzések a falu facebook-oldalán







A horgásztó mellett nagyon finom házibort kóstolhattunk, ide még biztos visszatérünk!
Ágas Bogas facebook-bejegyzés                                                                                                                               


2012

Károlyfalván születtem 1934-ben. Nekem sok élményem és csak szép emlékeim vannak. 1956-tól Budapesten élek, az egészségem már nem engedi, hogy arra a szép környékre mehessek, de a kfalvi honlapot szoktam olvasni, mert érdekelnek. Aki nem járt arrafele, érdemes felkeresni Károlyfalvát kirándulni, mert szép hely, jók a boraik, mindenkinek szép emlék marad, és többször vissza fog térni a környékre. Jó egészséget mindenkinek, jó kirándulást kívánok! Én onnan származom.
Brogli Mártonné Deutsch Magdolna  2012. május 21-i bejegyzés a karolyfalva.hu üzenőfalán




2011



I will always remember my visit with you. It is a highlight of my life, for me and my dear mother. 
Did you know that she died just over a year ago, Sept. 6, 2000? She really enjoyed the book about Karolyfalva! 
Tamás, rólad mindig emlékezni fogok a károlyfalvi látogatásomra. Ez a látogatás nekem és az édesanyámnak az életünk egy fénypontja volt.
Tudtad, hogy már több mint egy évvel ezelőtt halt meg, szeptember 6-án? Igazán élvezte a könyvet Károlyfalváról! 
Theresa Lavergne Kanadából


2008



Károlyfalva gyönyörű, az emberek barátságosak, hát ilyen módon kötődöm hozzá. 
Kívánok békés szép napokat, boldog jövőt a településnek és a településen élőknek! 
Baráti üdvözlettel: Tirkné Bodnár Katalin (Rátka)







Én rengeteget kirándulok arrafelé a gyerekeimmel és nagyon tetszik a környék!
Nagyné Csikai Szilvia (Debrecen)










Minden nyáron ellátogatunk oda rokonlátogatásra, így már nagyon sok élmény fűz a  környékhez! 
Üdv. Linger Mariann (Dunaföldvár)







Kedves Károlyfalva! 
Szerény kis falutokban született egy nagyon kedves középiskolai osztálytársam Karajz István, aki azóta már Miskolcon él és dolgozik. Így egyrészt Pisti által, másrészt meg mivel a szomszédos kis falu, úgy gondolom, megérdemel egy kedves odafigyelést. Egyébként nagyon tiszta, csendes, rendezett falu, amelyen öröm végig menni, mind autóval, mind gyalog. 
Kívánom, hogy továbbra is megmaradjon a hangulata a kis falunak.
Üdvözlettel: Hornyák Andrea (Sátoraljaújhely)




Középiskolásként jártam először Károlyfalván, ill. a közelében levő Kácsárdon, ahol Úttörőtábor volt. Előbb Sátoraljaújhelyen, később Sárospatakon dolgoztam a Rendőrkapitányságon, így Károlyfalván újra előfordultam. S természetesen találkoztam onnan származó emberekkel is. Az elmúlt évben ünnepeltem 50. születésnapomat, s ennek kapcsán sikerült bejutnom egy túrára, amelynek tagjai azokra a helyekre voltak kíváncsiak, amelyeken én korábbi életemet töltöttem. Így újra visszajutottam többek között Károlyfalvára is, s jó érzéssel tapasztaltam, végre ezen a környéken is felfedezték az idegenforgalom adta lehetőségeket.
További sikereket kívánok a falunak és lakóinak.
Üdvözlettel: Kovács Edit (Ditte)


Nagyon sokat jártam Károlyfalván, barátok, munkatársak laktak ott, akikhez szívesen mentem /Bartus József, Czili János/ és még sok ismerős, aki már nem is lakik ott valószínű. 
Nagyon kedves kis falu, és sok szép emlék köt hozzá!
Tisztelettel: Kovács Géza (Sátoraljaújhely)







Mi 1999-2005-ig ott laktunk Károlyfalván, a Petőfi utcában, egész pontosan Kalán Janiék mellett.
Ez és a sok emlék köt oda, mert szerettünk ott lakni, és mai napig visszavágyunk.
Üdv: Ács Lászlóné, Ani




Sárospataki születésű és 1979-ig ott is élő személy vagyok, akinek szíve a mai napig patakiként "ketyeg"!
Szüleimmel, gyerekkoromban sokszor kirándultunk Kácsádra. 1964-79 között a Földhivatal-Saújhely dolgozója voltam, s így dolgoztam földrendezőként, földmérőként a községben hosszabb időt, én csináltam a pincesor térképezését, mely szerintem a térképtárban a Földhivatalnál a mai napig meglehet!
De egyéb más emlékem is van, közel 10 év óta, szinte minden éven május 1-én a Tengerszem alatt lévő horgásztanyán "piknikezünk" a sárospataki rokonokkal és ismerősökkel
Üdvözlettel Himerné Szopkó Marianna (Miskolc)



Károlyfalva környéke csodálatos, gyakran kirándulok errefelé. Az itt élő emberek kedvesek, szorgalmasak, igényesek és ez meglátszik környezetükön is, amely rendezett, tiszta. A sváb-szalonnának pedig nincs párja, amit az egész családom imád, ha sikerül a piacon elcsípni egy-egy darabkát rögtön megveszem. 
Üdvözlettel    Dévényiné Tatár Andrea (Sátoraljaújhely)





Füzéren születtem, tehát zempléni vagyok. Károlyfalvára kirándulás és a foci kötött, feltéve, ha nyertünk.
Üdv. Gergely Feri (Bp.)







Közel 10 évig éltem Sátoraljaújhelyen.
Így a közeli Károlyfalván is kialakultak baráti, ismerősi kapcsolataim. Akikkel, ha ritkán is, de tartjuk a kapcsolatot. 
Illetve bár már 9 éve Debrecenben lakunk, de ma is kedvenc kiránduló helyünk a Zemplén, és azon belül természetesen Károlyfalva is. /A borospincékről nem is beszélve /
Üdv. Gosztonyiné Varga Mónika






Kedves Károlyfalva!
Találkoztunk már, ugyanis két éve ott nyaraltunk nálad egy hétig. Nagyon megtetszett a falu is, a környék is. Gyönyörű!!!  
Szabó Judit Székesfehérvár




1986-tól ismerjük a falut, látjuk a változást, de szerencsére még mindég egy csendes, nyugodt faluképet látunk. Jó egészséget kívánunk a lakóinak férjemmel együtt. 
Üdvözlettel: Fenyvesi Andrásné Marika (Sárospatak)






Sógornőm és a fia él ebben a csodálatos zempléni faluban, és én is eltöltöttem néhány nagyon szép napot már itt és a környéken. Természetesen bármikor szívesen visszatérek, és mindenkinek szívesen ajánlom Károlyfalvát és a környéket is.
Üdvözlettel egy szintén gyönyörű helyről, Gyuláról:  Bagi Sándorné Évi






Én is jártam sokat Károlyfalván.  A búcsúkra jártunk, disznóőlésekre.    
Nekem Csajka Béla a nevelő Apukám volt, mivel az édesapám 5 éves koromban meghalt és ő 6 éves koromtól nevelt tisztességgel amíg meg nem halt.
Nem sokan ismernek a faluban, csak esetleg a Magasvári családból, meg aki emlékszik még rám. 1954-ben születtem keresztnevem Éva.
Román Lászlóné






Kedves Károlyfalva! Én már voltam benned! - méghozzá tavaly decemberben Dobóruszkára menet tértünk be hozzád, de még szeretnék hozzád eljutni az idén is! Szép napot kívánok!    
Üdv. Lukács János (Eger)

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok Borika ahhoz, hogy így megőrzöd a falu hírnevét. Pároddal, aki sajnos már Odaát van, nagy munkát csináltato. Sok onnan elszakadt embernek könnyes lesz a szeme, ha hírek jönnek Károlyfalváról és Kácsárdról. Nekem is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a visszajelzést, jólesik. Nagyon kedves vagy!

      Törlés