2016. május 16., hétfő

Lakodalmi köszöntő versek

Lakodalmi köszöntő versek


A gyerekek a vacsora alatt versekkel köszöntik az ifjú párt, viszonzásként csokoládét, pénzt kapnak.

1.
Dínom-dánom lakodalom,
Étel-ital az asztalon,
Mulatozás, heje-haj,
Fusson innen minden baj

Dínom-dánom, én nem bánom,
Elmondom a kívánságom,
Menyasszony, vőlegény,
Mostan felköszöntlek én.



Kicsi vagyok, de halljátok,
Istentől mit kérek rátok:
Mához huszonöt évre,
Jöjjünk ismét mind ide!

Hej, még csak akkor örülünk,
Ha majd aranylagzit ülünk!
Istentől most azt kérjük,
Egészségben megérjük!

Éljen az új pár!


2.
Ó, mint lestem, ó, mint vártam
Ezt a kedves, szép napot,
Amit a jóisten a számotokra
Elhozott.

Mit is mondjak, mit is szóljak,
Hiszen én még kicsi vagyok,
Nem tudok oly szépen szólni,
Mint szoktak a nagyok.

De szívemnek és lelkemnek
Kívánságát elmondom,
Hogy titeket, fiatal pár
A jóisten megáldjon.

Éljen az új pár!


3.
Mit álmodtam az éjjel,
Elmondom tinéktek:
Egy szelíd galambpárról
Szól e rövid ének.

Két aranyos kisgalamb
Összesúgtak, búgtak,
Pici piros csőrükkel
Egyre csókolóztak.

Két aranyos szép galamb,
Szelíd, kedves, édes!
Ó, mily öröm volt látni,
Mily gyönyörű kép ez!

Ennyi volt csak az álmom
A boldog galambpárról.
Nosza, vegyetek példát
A kis madárkáktól!

Ezzel a kis köszöntőm
Végéhez jutok már,
Éljen, éljen sokáig
Boldogan az új pár!


4.
Hejehuja, zeneszó!
Vigalom van nálunk,
Csupa örömben úszik
Mostan a mi házunk!

Az örömből hadd vegyem
Én is ki a részem!
Szívemből üdvözöllek
Drága jó testvérem!

Szép menyasszony vagy nagyon,
S boldog, amint látom.
Lássunk is boldogságot
Mindig az orcádon!

Vedd ki te is a részed
Mindenféle jóból,
Áldjon Isten téged is
Kedves, drága sógor!

Éljen az új pár!


5.
Esküvőre szól a kisharang,
Mint angyal-kézben csengő muzsika,
Boldog szívvel, remegő lélekkel
Halad a násznép a kicsiny templomba.

Hófehér mirtusz az ara homlokán,
Kicsi mirtuszcsokor az ifjú dalián.
Arcukon boldogság, szívükben remény,
Szent elhatározás: szívemet adom én.

Kicsi fehér kezét erős férfi-kézbe
Teszi a menyasszony: tiéd lesz örökre.
Életem, szerelmem ezután te leszel,
Együtt megyünk ketten a hosszú életen.

Isten áldásával indulunk, és tudjuk:
Velünk lesz az Isten, aki összehozott.
Hajlékunk: Názáret, kis Jézus, a gyermek,
Munka és imádság és nagy-nagy szeretet.

Ez a ti programotok, és hogy teljesüljön,
Fogadjátok tőlem, a kicsi gyermektől:
Esténként álljatok a kereszt elébe,
S mint ma az oltár előtt, szorítsatok kezet!

Mondjátok egymásért megbocsátó szívvel:
"Miatyánk Isten, ki vagy a mennyekben…"
Ez begyógyít minden nehéz, fájó sebet,
S egymásé lesz újból megsebzett szívetek.

Nem is mondok többet,
Csak még azt kívánom,
Istent nagyon szeressétek,
S legyetek boldogok!

Ez utóbbi verset szokás az esküvőre indulás előtt elmondani.

Szokás még, hogy fiúgyerekek vacsora közben az asztal alá bújnak, s ellopják a menyasszony cipőjét. Pénzért adják csak vissza, a vőlegény alkuszik velük, s fizet.

Lejegyezte Trifonovné Karajz Borbála
Adatközlő: Deutsch Terézia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése